Eijmans; Voor alle zekerheid!

Nieuws

GLAD WEGDEK; IN DE SLIP...EN DAN?

Terug naar overzicht
30 januari 2019

Het is zomaar gebeurd bij sneeuw of ijzelvorming op het wegdek.: Er is geen houden meer aan. Je verliest de grip op de weg en voordat je het beseft sta je stil tegen de vangrail.

Met, in het meest gunstige geval, alleen blikschade…. Dan gaat het hele circus lopen. Van 112 tot aan de sleepdienst die samen zorgen dat jij en je auto thuis worden gebracht. Expertise wordt ingeschakeld en papierwerk geregeld. Klaar ben je dan, zou je denken….. simpel toch?

Blik op de groene kaart
Helaas kan onschuldige blikschade een staartje hebben. Als je niet eerst controleert of je je auto wel bij jouw vertrouwde garage kunt laten repareren bijvoorbeeld. Om de premie scherp geprijsd te houden maken verzekeraars steeds meer afspraken met herstelbedrijven en worden de reparaties niet bij alle garages vergoed. Schadesturing heet dat in verzekeringsland. Een blik op de groene kaart is vaak voldoende om te zien of er sprake is van reparatie bij aangesloten bedrijven. Doe je dat niet dan kan jouw ‘verzekerde’ schade een onverwacht kostbare wending krijgen. Een flink hoger eigen risico of in sommige gevallen zelfs geen uitkering.

Een schade claimen is niet altijd slim
Maar ik ben toch verzekerd? Klopt. Toch is het soms slimmer om een kleine schade voor eigen rekening te nemen, bijvoorbeeld door terugval in je no-claim korting. Deze gevolgen zijn afhankelijk van je persoonlijke situatie. Wij kunnen je eenvoudig helpen bij het maken van deze berekening. Daarna kun je zelf een keuze maken.

Laat de korting niet tussen je vingers wegslippen
Wist je trouwens dat je vaak tot een jaar na het sluiten van het schadedossier nog je schade kunt terugbetalen en zo je korting kunt laten herstellen? Je leest het goed: 1 jaar na sluiting dossier, dus niet na de schadedatum! Dat kan weleens heel slim zijn als je een tweede schade hebt binnen die 12 maanden. Betaal alsnog de eerste (kleine) schade terug, claim de tweede (grote) schade en zorg er zo voor dat je niet in een korte tijd veel korting verliest of misschien zelfs in de malus komt. Gratis tip van je adviseur. Op die manier “slipt” de korting niet tussen je vingers weg…..Wel of niet claimen? That's the question!

Heb je schade of vragen hierover? Neem gerust contact met ons op, wij adviseren je graag!

Direct online autoschade melden of aangesloten hersteller zoeken? Dat kan hier >

Eijmans maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen.

OK